Rozjazd nakładkowy (tymczasowy) jest to konstrukcja torowa, służąca jako tymczasowy, objazdowy układ rozjazdowy, wykorzystywany głównie podczas prac remontowych dla zapewnienia nieprzerwanego ruchu taboru tramwajowego. Układany jest na torach istniejących (tor podstawowy), przy czym kierunek zasadniczy jest zgodny z dominującym kierunkiem ruchu po torze, natomiast kierunek zwrotny w większej części przebiega w szerokości międzytorza, na końcu łącząc się z torem drugiego, przeciwnego kierunku.

Dane techniczne» Konstrukcja oparta na szynie blokowej – LK1
» Promień rozjazdu – R50m
» Skos rozjazdu – 1:6
» Szerokość torów – 1435mm
» Kąt zwrotu - 9°27’44”
» Minimalny rozstaw osi torów – 2,9m
» Wysokość konstrukcji – 92mm
» Długość całkowita – 37,7m (przy rozstawie 2,9m)

Rozjazd nakładkowy posiada budowę segmentową, co umożliwia jego zabudowę w torach, o różnych rozstawach
osi, począwszy od 2,9m. Dostosowanie do wymaganego rozstawu osi torów odbywa się poprzez wydłużenie bądź
skrócenie toru zwrotnego rozjazdu.

W wersji podstawowej rozjazd nakładkowy składa się z 12 segmentów o stałych długościach:
» Najazd / zjazd – (3 szt), umożliwiają wjazd na rozjazd z toru istniejącego
» Zwrotnica z zamknięciem nastawczym samoczynnym – (1 szt), zmienia kierunek ruchu z zasadniczego na
zwrotny lub odwrotnie
» Szyny łączące – (6 szt), łączą zwrotnicę i krzyżownicę z najazdami
» Krzyżownica z kierownicą – (1 szt), umożliwia przejazd przez krzyżujące się toki szynowe
» Kierownica – (1 szt) – stanowi drugi tok toru zwrotnego na odcinku krzyżownicy