KZN Rail z kontraktem przejazdowym
Zadanie obejmuje część projektową składającą się z opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania wszystkich niezbędnych decyzji i pozwoleń; oraz część budowlano-montażową złożoną z prac z zakresu branży torowej, drogowej, urządzeń automatyki kolejowej, urządzeń telekomunikacyjnych, elektroenergetycznych. W tym właśnie modelu KZN Rail zmodernizuje 36 skrzyżowań linii kolejowych z drogami, na terenie ZLK w Częstochowie, Kielcach, Krakowie, Nowym Sączu, Rzeszowie i Sosnowcu. za kwotę ponad 40 mln złotych.
– To dla nas interesująca, bo zróżnicowana, realizacja – podkreśla Aleksander Furtak, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji kontraktów KZN Rail. – Przejazdy drogowe będziemy modernizować w technologii: zintegrowanej nawierzchni kolejowo-drogowej, z płyt przejazdowych gumowych, z płyt małogabarytowych, czy też z płyt CBP.
– Wraz ze zwycięzcami innych zadań w tym kontrakcie, czekaliśmy długo na podpisanie umowy, wielokrotnie przedłużając ważność naszej oferty W tym czasie sytuacja na rynku znacząco się zmieniła. – mówi Grzegorz Leszczyński, prezes KZN Rail, nawiązując do faktu, że otwarcie ofert w tym przetargu nastąpiło w lutym 2017. – To podnosi poprzeczkę przy realizacji tego kontraktu, ale jestem pewien, że zadanie zostanie wykonane terminowo z należytym zyskiem dla spółki.
Równolegle KZN Rail realizuje kontrakty budowlane: na krakowskiej łącznicy Zabłocie Krzemionki (zakończony), prace torowe na liniach kolejowych nr 7, 150 i 158, przebudowę układu wjazdowego zajezdni tramwajowej Kraków-Nowa Huta oraz modernizację układu torowego stacji Gliwice Port. Kontrakt przejazdowy jest ciekawym uzupełnieniem portfolio wykonawczego firmy.