KZN Rail na toruńskiej średnicy
Grupa KZN Bieżanów modernizuje kluczowe torowisko tramwajowe w Toruniu. Prowadzona w sposób kompleksowy inwestycja obejmuje tzw. linię średnicową czyli odcinek od węzła przesiadkowego Toruń Miasto aż po Al. Solidarności.
To kolejny etap unowocześniania sieci tramwajowej w Toruniu, kolejny w którym uczestniczy KZN Rail. Od kilku tygodni krakowska firma zabudowuje ponad dwa kilometry toru w systemie szyny w otulinie oraz kilkaset metrów toru na podkładach strunobetonowych. W ramach zleconych prac KZN Rail montuje także rozjazd dwutorowy pojedynczy na tzw. podlewie ciągłym oraz cztery komplety przyrządów wyrównawczych. Całość prac budowlanych ma potrwać do końca kwietna 2015.
– Po modernizacji ten fragment sieci tramwajowej będzie zdecydowanie bardziej przyjazny dla mieszkańców. Stanie się tak między innymi dzięki zastosowanej technologii „cichego torowiska” zmniejszającego wibracje i hałas – podkreśla Grzegorz Leszczyński, prezes KZN Rail. – Dodatkowo zmiana przebiegu torów w okolicach węzła przesiadkowego Toruń Miasto i przybliżenie ich do infrastruktury kolejowej pozwoli w szybszy i łatwiejszy sposób przemieszczać się pasażerom między przystankiem tramwajowym a dworcem kolejowym – dodaje Leszczyński.
KZN Rail na dobre rozgościł się w mieście Kopernika i pierników. Tylko w ostatnim okresie krakowska spółka uczestniczyła tu w wieloetapowej inwestycji związanej z budową linii tramwajowej na UMK. W jej ramach spółka z Grupy KZN Bieżanów zmodernizowała pętle tramwajową Olimpijska oraz torowisko w Al. Solidarności, zabudowała nowe torowiska, to standardowe – na ul. Sienkiewicza, oraz tzw. „zielone” -wzdłuż ulicy Gagarina.
– Kolejne już zlecenie w Toruniu to efekt doskonałej współpracy z głównym wykonawcą wielu kontraktów infrastrukturalnych w tym mieście – firmą Budimex, oraz docenienia jakości naszych prac przez zarządcę miejskiej infrastruktury transportowej – akcentuje szef KZN Rail.