Grupa KZN Bieżanów na kluczowej krakowskiej inwestycji

Spółka KZN Rail zabuduje wszystkie węzły rozjazdowe podczas modernizacji linii tramwajowej Rondo Mogilskie – Al. Jana Pawła II – Plac Centralny, obsługującej zasadniczą część ruchu tramwajowego między centrum Krakowa a Nową Hutą.

To efekt umowy wartej blisko 10 mln złotych podpisanej między specjalistyczną spółką wykonawczą reprezentującą Grupę KZN Bieżanów a Budimexem, czyli generalnym wykonawcą tej modernizacji. – Naszym zadaniem będzie zabudowa kluczowych węzłów na tej linii. W sumie jest to ponad trzy kilometry pojedynczego toru w węzłach wraz z prawie trzydziestoma rozjazdami oraz trzema skrzyżowaniami – mówi Grzegorz Leszczyński, prezes zarządu KZN Rail.

Rondo Mogilskie 2007 rozjazdy, skrzyżowania torów

W 2007 r. KZN „Bieżanów” wyprodukował i zabudował również układ torowy Ronda Mogilskiego

Prace związane z przebudową węzłów rozjazdowych w ciągu ulicy Mogilskiej i alei Jana Pawła II aż do Placu Centralnego im. Ronalda Regana zostaną zrealizowane do końca obecnego roku. Do końca maja planowana jest modernizacja węzła przy pętli Wieczysta oraz północnej części węzła na Placu Centralnym. W dalszej kolejności ruszą prace na Rondzie Czyżyńskim, które obejmą część północno-zachodnią oraz środkowe skrzyżowania torów – ta, największa część zadania została zaplanowana na okres wakacyjny. Natomiast późną jesienią br. brygady KZN Rail zabudują rozjazdy na pozostałej części Ronda Czyżyńskiego i Placu Centralnego. Całość zaprojektowanych układów torowych zostanie oczywiście wyprodukowana w Kolejowych Zakładach Nawierzchniowych „Bieżanów”, spółce-matce całej Grupy KZN Bieżanów.

– Po tramwajowych realizacjach we Wrocławiu, Bydgoszczy, Toruniu i Olsztynie, w którym lada chwila również z Budimexem rozpoczniemy budowę zajezdni, jest to swoisty powrót do Krakowa – miasta, gdzie mamy w końcu siedzibę. Jak się okazuje ubiegłoroczna modernizacja torowiska i przejazdu tramwajowego na skrzyżowaniu ulic: Srebrnych Orłów i Wiślickiej, była tylko wstępem do szerszego otwarcia tego „frontu robót” – podkreśla Grzegorz Leszczyński. – A prace na ul. Mogilskiej i alei Jana Pawła II nie są na pewno jedynymi w jakie będziemy w najbliższym czasie zaangażowani w stolicy Małopolski – zaznacza prezes KZN Rail.

Zobacz wszystkie aktualności