Nowoczesny serwis rozjazdów

KZN „Bieżanów” postanowiły wyodrębnić dział serwisowy. Kilkunastoosobowy dział serwisowy został gruntownie wyposażony w narzędzia umożliwiające skuteczną i szybką reakcję na zgłoszenia klientów – zapewnia spółka.

Usługi serwisowe nie są w krakowskiej spółce nowością. Do tej pory jednak nie były świadczone przez wydzieloną organizacyjnie komórkę. – Nasze rozjazdy serwisowaliśmy przy pomocy pracowników innych działów – podkreśla Jacek Paś, członek zarządu, dyrektor techniki i rozwoju KZN „Bieżanów”. – Dynamiczny rozwój organizacji, duża ilość sprzedawanych produktów oraz chęć szybszego reagowania na sygnały od klienta, zmusiły nas do stworzenia wydzielonego działu serwisowego – dodaje przedstawiciel władz spółki.

P1010038
Wyspecjalizowana komórka kontrolująca stan konstrukcji rozjazdowych, to również konsekwencja konieczności liczenia kosztów życia wyrobu w całym okresie jego eksploatacji (LCC). Informacje pozyskiwane dzięki stałej obserwacji rozjazdów wielu typów, funkcjonujących w różnym otoczeniu środowiskowym i eksploatowanych z odmienną intensywnością, pozwolą lepiej dostosować ofertę do potrzeb konkretnych klientów oraz skuteczniej poszukiwać przewag technologicznych.

Aby skutecznie realizować zadania związane z podnoszeniem jakości produktów i monitorowaniem ich stanu nowo utworzony serwis wciąż funkcjonalnie podlega pod dział kontroli jakości, co umożliwia szybkie przekazywanie kluczowych informacji. A skoro znajomość charakterystyki produktów i materiałów jest kluczowym aspektem działania tej komórki, to naturalne jest, że trzon serwisowej kadry stanowią doświadczeni pracownicy kontroli jakości.

Docelowo kilkunastoosobowy dział serwisowy, został gruntownie wyposażony w narzędzia umożliwiające skuteczną i szybką reakcję na zgłoszenia klientów. Na pokładzie pojazdów serwisowych znajdą się szlifierki torowe, zakrętarki spalinowe, agregaty, wózki transportowe itp. umożliwiające wykonywanie prac w każdych warunkach pogodowych.

– Podstawowym zadaniem działu będzie szlifowanie kluczowych elementów rozjazdowych, czyli krzyżownic. W nowoczesnych konstrukcjach rozjazdowych – wykorzystujących staliwo wysokomanganowe, bainityczne oraz inne materiały powszechnie stosowane lub wdrażane przez naszą spółkę – wymagane jest okresowe usuwanie spływów. Reakcja w odpowiednim momencie decyduje o trwałości i niepowstawaniu istotnych uszkodzeń konstrukcji – podkreśla Dariusz Prasiel, kierownik działu serwisu KZN „Bieżanów”.

Zobacz wszystkie aktualności