Elementy systemu

Zintegrowany system logistyki rozjazdów składa się z czterech zasadniczych modułów:

1. Technologii załadunku i rozładunku rozjazdów kolejowych zmontowanych w bloki przy pomocy zintegrowanych dźwigów hydraulicznych.

2. Systemu mocowania rozjazdu do wagonu zapewniającego bezpieczny transport rozjazdu na pochyłej platformie.

3. Systemu zabezpieczenia rozjazdu (usztywnienia) przed odkształceniami mogącymi nastąpić w momencie załadunku i rozładunku

4. Specjalistycznego wagonu będącego platformą dla powyższych modułów oraz służącego do transportu rozjazdów kolejowych.

Ad. 1. Charakterystyka technologii załadunku i rozładunku przy użyciu dźwigów hydraulicznych:

  • umożliwia szybkie i łatwe podpięcie elementów usztywnienia do haków dźwigu,
  • zabezpiecza przed uginaniem się bloku rozjazdu,
  • zabezpiecza przed działaniem sił deformujących geometrię (ściskanie toków),

Ad. 2. Charakterystyka systemu mocowań ładunku:

  • mocowanie jest proste w użyciu i szybkie w montażu,
  • nie wymaga posiadania nietypowych narzędzi,
  • zapewnia prawidłowe trzymanie ładunku zabezpieczające przed zsunięciem się bloku z platformy (mocowanie dociskowe i hakowo-wiszące),
  • elementy systemu dostosowane są do mocowania dla wszystkich typów rozjazdów.

Ad. 3. Charakterystyka systemu zabezpieczenia rozjazdu w procesie załadunku (usztywnienia):

  • konstrukcja mocowana bezpośrednio do bloku rozjazdu skutecznie go usztywnia zapobiegając jego odkształceniom i ugięciom
  • usztywnienie mocowane jest bezpośrednio na bloku rozjazdowym przy pomocy typowych narzędzi;
  • moduł został pomyślany w ten sposób by w skuteczny sposób wyeliminować stosowanie dodatkowych urządzeń (np. trawers);
  • system został opracowany w kilku wariantach dzięki czemu skutecznie usztywnia wszystkie typy rozjazdów.

Ad. 4. Charakterystyka specjalistycznego wagonu:

    • rozjazdy transportowane są na uchylnej platformie ładunkowej, dzięki czemu zachowana jest skrajnia taborowa (kinetyczna),
    • przechył platformy realizowany jest poprzez hydraulikę siłową,
    • wagony dostosowane są do przewozu rozjazdów kolejowych do promienia 1200 m, dzięki ich długości sięgającej 27,5 m,
    • wagon zaprojektowany został w dwóch wersjach wyposażenia:
      • Typ A – wagon wyposażony w urządzenia dźwigowe typu HDS specjalnie dobrane i przeprojektowane aby mieściły się w skrajni taborowej, mogły pracować bez konieczności demontażu trakcji, posiadały odpowiednie charakterystyki udźwigów na zadanych ramieniach,
      • Typ B – wagon z długą platformą ładunkową przeznaczony do transportu najdłuższych bloków rozjazdowych (do 26,26 m).

Podstawowe parametry techniczne wagonu

Szerokość toru1 435 mm
Długość wagonu ze zderzakami27 500 mm
Maksymalna prędkość eksploatacyjna wagonu:
w stanie próżnym120 km/h
w stanie ładownym100 km/h
Masa własna wagonu ca A/B31,5/34,9 t
Maksymalna dopuszczalna masa całkowita wagonu77 t
Minimalny promień łuku toru przy przetaczaniu pojedynczego wagonu w stanie ładownym 75 m
Wózki dwuosiowe
rozstaw osi1 800 mm
średnica toczna koła920 mm
maks. obciążenie zestawu kołowego22,5 t
Powierzchnia ładunkowa wagonu typu A (wyposażony w system samowyładowczy)19 200 mm
Powierzchnia ładunkowa wagonu typu B (z długa platformą ładunkową)26 260 mm
Maksymalna szerokość transportowanego ładunku (długość podrozjazdnicy)4,2 m (warunkowo 4,4 m)

Wróć do opisu zasadniczego>>>