Funkcjonalność systemu

Wagony z uchylną platformą ładunkową dostosowane są do przewozu bloków rozjazdowych do promienia 1200 m włącznie, bez przekroczenia skrajni taborowej. Platforma na czas załadunku i rozładunku znajduje się w pozycji poziomej, przy czym wagon z poziomą platformą nie przekracza skrajni budowlanej.  Całkowita długość wagonu wynosi 27,5 m (od zderzaka do zderzaka).

20150709_171829

Żurawie typu HDS zamontowane na pokładzie wagonu A są zablokowane mechanicznie w czasie jazdy. Posiadają własne  zasilanie  agregatem hydrauliczno-spalinowym umieszczonym na pokładzie. Sterowanie żurawiami odbywa się drogą radiową przy pomocy manipulatorów.

Konstrukcja wagonu spełnia wymagania TSI, UIC, Norm EN. Wagon może być eksploatowany w europejskim ruchu kolejowym.

Przechylanie platform ładunkowych realizowane jest przy użyciu czterech siłowników hydraulicznych zasilanych własnym agregatem hydrauliczno-spalinowym, który umiejscowiony jest z boku wagonu pod platformą. Sterowanie platformami realizowane jest drogą radiową. Na czas transportu platformy posiadają dodatkowe mechaniczne zabezpieczenie wychyłu, które obsługiwane jest ręcznie.

W związku z dużą różnorodnością w zakresie gabarytów transportowanych rozjazdów wagony te mogą być stosowane w wielu konfiguracjach. Dla rozjazdów o promieniach 190, 300 i 500 m bloki rozjazdowe transportowane są przy wykorzystaniu trzech wagonów typu A wyposażonych w żurawie.

wagony1

Dla rozjazdów o promieniach 760 i 1200 m transport realizowany jest przy wykorzystaniu 4 wagonów, gdzie krzyżownica transportowana jest na wagonie typu A, natomiast zwrotnica i szyny łączące na wagonie typu B przy czym rozładunek wagonów B realizowany jest za pomocą urządzeń dźwigowych zamontowanych na sąsiednich wagonach.

wagony2

Rozładunek wagonów na miejscu zabudowy odbywał się będzie z toru sąsiedniego, przy założeniu maksymalnego wymiaru międzytorza do 6 m. Konstrukcja dźwigu dostosowana została do pracy w ograniczonej przestrzeni, dzięki czemu możliwy stał się rozładunek wagonu bez konieczności demontażu trakcji. Dźwigi posiadają dwie blokady ograniczające wysokość pracy ich ramienia.

Wróć do opisu zasadniczego>>>