Elementy systemu
Zintegrowany system logistyki rozjazdów składa się z trzech zasadniczych modułów:
- Technologii załadunku i rozładunku rozjazdów kolejowych zmontowanych w bloki przy pomocy zintegrowanych dźwigów kolankowych.
- Systemu mocowania rozjazdu do wagonu zapewniającego bezpieczny transport rozjazdu na pochyłej platformie.
- Specjalistycznego wagonu będącego platformą dla powyższych modułów oraz służącego do transportu rozjazdów kolejowych.
Ad. 1. Charakterystyka technologii załadunku i rozładunku przy użyciu dźwigów kolankowych:
- umożliwia szybkie i łatwe podpięcie elementów usztywnienia do haków dźwigu,
- zabezpiecza przed uginaniem się bloku rozjazdu,
- zabezpiecza przed działaniem sił deformujących geometrię (ściskanie toków).
Ad. 2. Charakterystyka systemu mocowań ładunku:
- mocowanie jest proste w użyciu i szybkie w montażu,
- nie wymaga posiadania nietypowych narzędzi,
- zapewnia prawidłowe trzymanie ładunku zabezpieczające przed zsunięciem się bloku z platformy (mocowanie dociskowe i hakowo-wiszące),
- elementy systemu dostosowane są do mocowania dla wszystkich typów rozjazdów.
Ad. 3. Charakterystyka specjalistycznego wagonu:
- rozjazdy transportowane są na uchylnej platformie ładunkowej, dzięki czemu zachowana jest skrajnia taborowa (kinetyczna),
- przechył platformy realizowany jest poprzez hydraulikę siłową,
- wagony dostosowane są do przewozu rozjazdów kolejowych do promienia 1200 m, dzięki ich długości sięgającej 27,5 m,
- wagon zaprojektowany został w dwóch wersjach wyposażenia:
- Typ Switcher Plus – wagon wyposażony w urządzenia dźwigowe specjalnie dobrane i przeprojektowane aby mieściły się w skrajni taborowej, mogły pracować bez konieczności demontażu trakcji, posiadały odpowiednie charakterystyki udźwigów na zadanych ramieniach,
A A - Typ Switcher Basic – wagon z długą platformą ładunkową przeznaczony do transportu najdłuższych bloków rozjazdowych (do 26,26 m).
A A
- Typ Switcher Plus – wagon wyposażony w urządzenia dźwigowe specjalnie dobrane i przeprojektowane aby mieściły się w skrajni taborowej, mogły pracować bez konieczności demontażu trakcji, posiadały odpowiednie charakterystyki udźwigów na zadanych ramieniach,
A | |
Podstawowe parametry techniczne wagonu | |
A | |
Szerokość toru | 1 435 mm |
Długość wagonu ze zderzakami | 27 500 mm |
Maksymalna prędkość eksploatacyjna wagonu: | |
w stanie próżnym | 120 km/h |
w stanie ładownym | 100 km/h |
Masa własna wagonu ca Basic/Plus | 31,5/34,9 t |
Maksymalna dopuszczalna masa całkowita wagonu | 77 t |
Minimalny promień łuku toru przy przetaczaniu pojedynczego wagonu w stanie ładownym | 75 m |
Wózki dwuosiowe | |
rozstaw osi | 1 800 mm |
średnica toczna koła | 920 mm |
maks. obciążenie zestawu kołowego | 22,5 t |
Powierzchnia ładunkowa wagonu typu Switcher Plus (wyposażony w system samowyładowczy) | 19 200 mm |
Powierzchnia ładunkowa wagonu typu Switcher Basic (z długa platformą ładunkową) | 26 260 mm |
Maksymalna szerokość transportowanego ładunku (długość podrozjazdnicy) | 4,2 m (warunkowo 4,4 m) |